کابل مسی زمینی چیست؟

۸۲ بازديد
کابل مسی زمینی یکی از انواع کابل برق است که انتقال و توزیع برق، سیگنال‌ها و داده‌ها را انجام می‌دهد و از محدودیت‌ها و مزایای خاصی برخوردار است. رسانای آن همانطور که از نامش مشخص است از جنس مس آنیل شده است که برای کارکرد بهتر با تعدادی لایه عایق محافظ احاطه شده است.
این نوع کابل به صورتی طراحی شده، که در محیط‌های ثابت کاربرد دارد و امکان استفاده از آن‌ها در مکان‌هایی که احتمال تحرک برای کابل هست، وجود ندارد. کابل مسی زمینی در مکان‌هایی که استفاده از خطوط هوایی ممکن نیست و یا خطرناک و سخت است، برای کاربردهای برق به کار گرفته می‌شود.
این کابل با هدف ایجاد محیطی ایمن برای عبور جریان الکتریکی استفاده می‌شود؛ به این صورت که تداخل کمتری با امکانات دیگر خواهد داشت و احتمال خطا و افت فشار را کاهش می‌دهد و در مناطق شهری پر جمعیت و به عنوان کابل زیر دریایی در سراسر آب به کار می‌رود.
کابل زمینی به صورت کابل کشی زمینی و محیط‌های داخلی قابل نصب است و در دسته‌بندی‌های متعددی به منظور راه‌اندازی وسایل برقی، ایجاد نور و روشنایی، جابجایی امواج و… به کار گرفته می‌شوند. در صورتی که دارای روکش عایق pvc باشد، در واحدهای کارگاهی، تاسیسات صنایع و برق‌رسانی سیستماتیک نصب می‌شوند و هزینه نگه‌داری کمتری نسبت به کابل‌های هوایی دارد. کابل زمینی مفتول یا کابل زمینی nyy یکی از انواع کابل زمینی است که به دلیل خشک بودن برای کابل‌کشی زمینی کاربرد دارد و کابل زیر زمینی نامیده می‌شود.
خرید کابل مسی زمینی
کابل‌ها پارامترهای بسیار مهمی هستند و انتخاب اشتباه آن‌ها می‌تواند خسارت‌های زیادی به وجود بیاورد؛ بنابراین خریدن کابل‌های باکیفیت کار ساده‌ای نیست و باید تخصص لازم را داشته باشید. باتوجه به متفاوت بودن کابل‌های مسی زمینی نمی‌توان که قیمت یکسانی را برای آن‌ها درنظر گرفت؛ برای مثال کابل زمینی nyy قیمت بالاتری از سایر کابل‌های زمینی دارد.

هنگام خرید این کابل‌ها لازم است که بدانید که برای چه کار و هدفی نیاز به کابل زمینی دارید، سپس با توجه به نیاز مشخص شده خودتان کابل را تهیه کنید. در حقیقت کابل‌های nyy مدل‌های مختلفی دارند که قطعاً هر کدام از آن‌ها را برای کاربرد خاصی طراحی شده‌اند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که کابل را مطابق با نیاز خود تهیه کنید و اگر تخصصی در این زمینه ندارید از یک متخصص کمک بگیرید.

این کابل‌ها را از مراکز معتبر تهیه کنید تا از دو مزیت بهره‌مند شوید؛ مزیت اول کیفیت بالا است و مزیت دوم این است که هر کابلی را با قیمت مناسب خودش تهیه می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم که برای تهیه انواع کابل‌های مسی زمینی به فروشگاه اینترنتی پاسارگاد نوین مراجعه کنید تا از کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات بهره‌مند شوید. نکته آخری که در هنگام خرید این کابل‌ها بایستی مورد توجه قرار بگیرد، قیمت محصول است؛ بهتر است بدانید که قیمت نشان دهنده کیفیت کابل‌ها نیست؛ اما امر طبیعی این است که هر چه کابل با کیفیت‌تر باشد، در نهایت قیمت بیشتری هم دارد؛ بنابراین به این موضوع هم توجه کنید.

کابل زمینی مفتول
کابل‌های مفتولی از انواع کابل های زمینی می باشند همانطور که ذکر کردیم بعضا به نام کابل‌های زمینی NYY هم شناخته می‌شوند در واژه و تحت اللفظی، مفتول، معنای تابیده شده می‌دهد. اما جالب است بدانید که سیم و کابل‌هایی که هادی آن‌ها بر پایه استاندارد ملی ایران ISIRI 3084 و استاندارد جهانی IEC 60228 تهیه شوند، کابل مفتول می‌‌نامند.

کابل‌های زمینی مفتول به دلیل اینکه از سیم مفتول تهیه می‌‌شوند و سیم مفتول نیز یک سیم تک رشته ای می‌باشد، به کابل مفتول تک سیم یا برخی اوقات به اسم کابل مسی زمینی تک سیم NYY و کابل مسی زمینی تک رشته‌ای نیز نامیده و شناخته می‌شوند. جنس این کابل‌ها از مس می‌باشد و عایق به کار رفته در آن نیز پلیمر پی وی سی می‌باشد. کابل‌های مفتولی زمینی در کابل کشی تابلوها و پخش کننده‌های برق و همچنین در زیر گچ و لوله‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

کابل‌های زمینی ولتاژ نامی ۵۰۰/۳۰۰ و ۷۵۰/۴۵۰ ولت دارند. همانطور که بیان شد، کابل‌های زمینی فیبر نوری، از انواع گران قیمت این کابل‌ها می باشند ولی قیمت کابل زمینی مسی از نوع آلومینیومی بیشتر است.
لینک های مرتبط:
کابل برق آلومینیومی
قیمت کابل برق آلومینیومی
خرید کابل آلومینیوم
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.