تفاوت کابل آلومینیومی و مسی

۷۱ بازديد
بسیاری از مهندسان و پیمانکاران برق در هنگام اجراء کردن پروژه بین دو راهی مهمی قرار می‌گیرند، یعنی نمی‌دانند که در هنگام خرید کابل از کابل مسی استفاده کنند و یا این که کابل آلومینیوم را بخرند؛ چرا که کابل‌های آلومینیومی قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند اما از یک طرف دیگر مقاومت و انعطاف‌پذیری کابل‌های مسی بیشتر است. بسیاری از افراد برای سیم کشی کردن ساختمان خود می‌ترسند که از کابل‌های آلومینیومی استفاده کنند چرا که فکر می‌کنند این کابل‌ها به اندازه کابل‌های مسی ایمن نیستند و نگران‌های زیادی در این رابطه دارند. بهتر است که بدانید هادی‌های مسی و آلومینیومی هر دو از جمله بهترین و رایج‌ترین رساناهایی است که می‌توان برای یک کابل در نظر گرفت؛ اما با این وجود تفاوت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.
در دهیه ۱۹۶۰ میلادی استفاده از سیم و کابل‌های آلومینیومی برای سیم کشی ساختمان‌ها بسیار رایج شد. در واقع در سراسر دنیا این نوع سیم کشی گسترش یافت و محبوبیت زیادی هم به دست آورد. در حقیقت با گران شدن فلز مس، سیم و کابل‌های مسی هم گران شدند و قیمت مقرون به صرفه این سیم و کابل‌های آلومینیومی دلیل محبوبیت آن‌ها شد. در واقع سیم و کابل‌های آلومینیومی جریان الکتریکی را به خوبی انتقال می‌دادند و در عین حال ارزان‌تر از سیم و کابل‌های مسی بودند. گفتنی است که وزن محصولات آلومینیومی به مراتب کمتر از محصولات مسی است که این مورد منجر می‌شود کارگران در هنگام کار با سیم و کابل‌های آلومینیومی راحت‌تر باشند و پروژه با سرعت بیشتری انجام شود.
سیم و کابل مسی
در ساختار این سیم‌های مسی از هادی با متریال فلز مس استفاده شده است و با توجه به مزیت‌های زیادی که دارد به عنوان بهترین نوع رسانا شناخته می‌شود. هادی مسی این سیم و کابل‌ها داخل یک روکش پلاستیکی قرار می‌گیرد و سپس آن‌ها را در سایز و اندازه‌های مختلفی می‌سازند. می‌توان گفت که یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین محصولاتی که در صنعت سیم و کابل استفاده می‌شود، کابل‌های مسی هستند. در واقع کابل‌های مسی را به انواع هادی کلاس ۱ و کلاس ۲ و کلاس ۵ و کلاس ۶ تقسیم‌بندی می‌کنند که هر کدام از آن‌ها برای کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
سیم و کابل آلومینیومی
یکی از پرکاربردترین سیم‌های موجود در بازار سیم آلومینیومی سیم و کابل خراسان افشار نژاد است زیرا ویژگی‌ها و خواص منحصر به فردی دارد. اساسا در ساختار این سیم‌ها از هادی با جنس فلز آلومینیوم استفاده شده است که بین یک پوشش پلاستیکی هم قرار دارد. این کابل‌ها به نوبه خود به مدل‌های خودنگه‌دار، زمینی و زره‌دار تقسیم می‌شود که با توجه به نوع نیاز بایستی تهیه و خریداری شود.

لینک های مرتبط:

لیست قیمت سیم و کابل خراسان افشارنژاد
لیست قیمت کابل افشار نژاد
افشار نژاد خراسان
کابل افشارنژاد
قیمت کابل افشار نژاد
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.